Een defect of probleem met het artikel dat je hebt gekocht op Spokey.nl? Gelukkig heb je bij ons 24 maanden garantie en kunnen wij je helpen om het artikel te herstellen of vervangen. Hoe dat precies werkt? Dat leggen we haarscherp uit op deze pagina. Mocht deze informatie jouw vraag niet of onvoldoende beantwoorden neem dan contact met ons op.
Artikel defect ontvangen
Heb je een defect artikel ontvangen of is dit kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld je klacht dan aan bij Spokey.nl door een email naar ons te sturen met een foto en toelichting op het geconstateerde gebrek. Indien er sprake is van een duidelijk te constateren en ongewenst defect dan vervangen wij het artikel uiteraard zo snel mogelijk.
Artikelklacht melden
Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Spokey.nl.
Garantieperiode
Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Spokey.nl.
Voertuigvitamine geeft 24 maanden garantie op alle artikelen die je bij ons koopt. De garantietermijn van 24 maanden gaat in na de in ontvangst name van de artikelen.
Reparatiekosten
Wanneer de klacht gegrond is komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief eventuele verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Spokey.nl. Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor jou kosten verbonden aan het oplossen van jouw artikelklacht, dan informeren we je hier vooraf over. Gezien de doorgaans lage prijzen van de artikelen weegt het meestal niet op om de artikelen buiten de garantie periode te repareren.
Gegronde klacht
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
– beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
– onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
– normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing of instructies.
Reparatieperiode
Vanaf het moment dat een te repareren artikel in behandeling is genomen bij Spokey.nl (dit kan alleen als alle gegevens compleet zijn), duurt het maximaal 21 dagen tot jouw artikel gerepareerd in huis heeft.
Als het artikel niet gerepareerd kan worden, de kosten hiervan niet opwegen tegenover het sturen van een nieuw artikel of alternatief, of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we je binnen deze periode over de verdere afhandeling.
Fabrieksgarantie
Onze garantietermijn van 24 maanden is inclusief de fabrieksgarantie van 24 maanden. Dit betekent dat je na het verstrijken van de garantietermijn bij Spokey.nl geen verdere mogelijkheid meer heeft de garantieclaim in te dienen bij de fabrikant van het product.